Sokbor

Blog sok borról

Péter Pincészet Furmint 2018

2020. április 05. 23:58 - varga.daniel.sokbor

"Kivel egykor én mulattam,
Többnyire már pad alatt van:
Én, ki a mámort kerűltem,
Helyt maradék, hol leűltem.

De, ha végignézek romján:
Oly sivár, dúlt e tivornyám!
Mért nem ittam úgy, hogy jó-rég
Én is a pad alatt volnék?..."

- Arany János

20200405_232859.jpg

Letisztult arculat, letisztult borok, a pince óriási átalakuláson ment át az utóbbi pár évben

2018 nem volt a legegyszerűbb évek egyike Tokajban. Főleg száraz borok szempontjából: a nagy meleg miatt sok komoly, dűlős tételnek is egyszerűbb savszerkezet adatott, az alapfurmintok közt pedig sokszor találkoztam összeszedetlen vagy pengeéles savszerkezettel (előbbi túl késői, utóbbi túl korai szüret miatt). Egy szó mint száz, könnyű volt '18-ban a Furmintot elrontani - de Péter Ákosnak nem sikerült.

Nemrég a pince birtokfurmintját volt szerencsém megkóstolni, és az a jó hírem van, hogy ez a bor bizony jó! Összetett? Természetesen nem, de nem is ezt várjuk tőle. Viszont nagyon is élvezhető. Szeptember eleji szüret után reduktív iskolázást követően szűrve, derítve került a palackba. Színe világos szalmasárga. Illatában a frissen facsart citromlevet bazsalikom, puskapor és kovakő díszíti. A bor a szájban is nagyon kellemes - citrusos, kicsit krétás, nagyon jól iható (amibe pár gramm maradékcukor is besegít). Közepesen hosszú lecsengésében újból a citrusos jegyek kerülnek előtérbe. Hibátlan alapfurmint ez, melyet bármilyen alkalommal szívesen bont az ember. A maga kategóriájában iránymutató, és ha nem is budget bor, de mindenképp jó vétel. (85/100)

Kedves Olvasó! Egy rövid kéréssel fordulok hozzád: ha teheted, támogasd a hazai pincészeteket azzal, hogy magyar bort vásárolsz, lehetőleg közvetlen a termelőtől. Ha ezt nem teheted meg, keresd a helyi, kisebb borkereskedéseket. Ezekben a nehéz időkben minden palack bor számít. Segítséged előre is köszönöm!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sokbor.blog.hu/api/trackback/id/tr7615594272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása