Sokbor

Blog sok borról

Dorombor Száraz Tokaji 2015

2018. március 18. 19:25 - varga.daniel.sokbor

Még bőven távol álltam a borozástól, amikor 2007-ben a Chateau Dereszla bedobta magát, és elhatározta, hogy ő bizony letarolja az ifjú  magyar borfogyasztók piacát. Így hát minden akkori absztinenciám ellenére régiek az emlékeim ezekről a kedves, cicás palackokról, még ha nem is tudtam, mit rejtenek. Ne tekintsünk rájuk evidenciaként! Letudhatnám annyival, hogy egyszerű tokaji száraz fehér bor. De gondoljunk bele: 10 éve mennyire volt a köztudatban, hogy Tokajban jó a száraz bor is? Persze, Szepsy István, Demeter Zoltán, Berecz Stephanie,  Bodó Judit és még sokan mások már jóval korábban elkezdték a tokaji szárazborforradalmat. De mikor gyűrűzött be a száraz tokaji a köztudatba? Túlzás lenne ezt egy az egyben a Doromborra varrni, de az is tagadhatatlan, hogy a sárga és zöld cicák fontos szerepet játszottak ebben a folyamatban. Noha visszatekintve viccesnek, sőt, már-már gyerekesnek tűnhet, érdemes megnézni, milyen radikálisan új marketinget alkalmaztak a Dereszlánál: kinek volt ekkoriban ilyen szerteágazó online jelenléte, a kor legmenőbb mémjeivel teletűzdelt Facebook oldala, sőt, megszemélyesített termékeihez tartozó Facebook fiók? Ez bizony forradalmi volt a maga idejében! Aztán valami félrement. Vagy soha nem is volt igazán sínen? Az eladások nem akartak pörögni, az innovációk (habzóbor, kései szüret) sem igazán találtak be, de őszintén szólva, valahogy maga az egész Dorombor koncepció sem. A helyzet idővel odáig fajult, hogy a Dereszla borászat (persze ezt nem lehet csak a Dorombor számlájára írni) tavaly tavasszal nem más, mint Mészáros Lőrinc kezébe került. A borok egy része még be lehet ragadva a pincében, hisz még tavaly decemberben sikerült a Lidlben rátennem a kezem erre a 2015-ös üvegre, mindössze 800(!) Ft-ért. Az újabb évjáratok viszont már csavarzárasak, a pince anyagi háttere is nagy valószínűséggel stabilizálódott, és az online marketingjük is hallgat. Minden jel arra utal, hogy a Dereszlánál egy korszak véget ért. Hogy mit hoz a jövő, azt csak ők tudhatják. Csak remélni tudom, hogy nem temetik el a Dorombor-projektet, hanem megpróbálják újraértelmezni. Mert nem csak maguk a borok jók, hanem - meglátásom szerint -  a velük közvetített üzenet is. Nem tudok még egy ilyen játékos, önfeledt borcsaládról, ami minden hátsó szándék nélkül, pusztán vidámságot és életörömöt akar közvetíteni a palackokon keresztül. Nézzük hát, mit is rejtett ez kis zöld macskás üveg - számomra, és barátaim számára.p80222-012528.jpg

Világos szín. Muskotályos, friss illat. Meg nem mondanám, hogy 2 éves. Roppanós, szőlős íz, pont olyan, mint amikor friss szőlőbe harap az ember. Játékos, vidám, fiatal, finom. Örömbor. És nem, a dugó egy cseppet sem oxidálta el, szinte kiugrik a pohárból. Nem nagyon összetett, pont olyan, mint amilyennek egy optimista ember elképzeli a leírása alapján: a muskotály gyümölcsössége és a hárslevelű savszerkezete szépen egészítik ki egymást egy kerek, de fiatalos borrá. Ajánlom. (84/100)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sokbor.blog.hu/api/trackback/id/tr4913692210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.